Mert minden állandó változásban van...

Hogyan segíthet a számlák feldolgozásban a NAV kötelező adatszolgáltatása 2020. július 1. után?

2020/06/05. - írta: SDSYS

Nézzük, hogy mi változik július 1. után?

Minden belföldi adóalanynak által kiállított számlát összeghatár nélkül kötelező lesz feltölteni a NAV-ba áfa értéktől függetlenül – így az áfamenteseket is (természetesen lesz pár kivétel, mint mindig). 

Emellett a kézi számla adatait is fel kell tölteni a NAV rendszerébe, amire a kiállítást követően 4 nap áll rendelkezésre. Megváltoznak az ellenőrzési algoritmusok is és ezért is fontos, hogy a számla adatai felkerüljenek.

A NAV is szolgáltat adatot visszafelé a vállalkozások felé, így a cégek részére kiállított szállítói számlák kép nélkül gyorsan elérhetővé válnak. Ezek az XML-ek nem tartalmaznak majd minden adatot, bár lesznek olyanok, amelyekhez a számlák képére is szükségünk lesz.

Hogy tudjuk ezt előnyünkre fordítani?

Július 1. után a szállítói számlák tételes adatrögzítését a NAV adat szinten a rendelkezésünkre bocsátja, de ekkor még szükségünk lesz a számla képi adatára is. Ez egy jó ellenőrzési pont, hogy eldöntsük, hogy:
Befogadható-e a számla?

Tartozik hozzá megrendelő?
Valóban cégünk vásárolta az adott terméket, szolgáltatást?

Ha az adat és kép egyszerre rendelkezésünkre áll akkor lehetünk képesek a szállítói számlák teljesen automatikus rögzítésére és könyvelésére.

De hogyan?


Ha kiállítanak cégünk részére egy számlát, akkor azt egyből fel kell tölteni a NAV-hoz. Ezeknek a szállítói számláknak az adatait könyvelésünk le tudja kérni manuálisan, de a számla képek mozgatása, manuális összekapcsolása, számlánként még mindig időigényes és embert kívánó feladat marad.

Az SDSYS NAVCOM 2.0 rendszere ezzel szemben kiváltja a manuális letöltés folyamatát és a számlakép feltöltését követően egyből összekapcsolja a képet és a NAV-tól kapott XML adatott. Így a belföldi szállítói számlák adatrögzítése megszűnik.

Ezzel a megoldással 99,99% pontosságot érhetünk el, ami sokkal nagyobb, mint amit az OCR feldolgozók tudnak biztosítani.

Költséget tudunk vele megtakarítani, hiszen nincs szükség új szoftverekre és munkaidőt is spórolunk vele. Így nem jár bevezetési kellemetlenség, hiszen ez egy háttér rendszer, ami bármely rendszerrel képes együttműködni, így minden a megszokott rendszerekben zajlik tovább. 

Ha többet szeretnél megtudni az SDSYS megoldásáról látogass el oldalunkra: www.navcom.hu

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://smartchanges.blog.hu/api/trackback/id/tr5815742660

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.