Mert minden állandó változásban van...

NAV adatok nyomában - Hogyan működik most az adatok lekérése?

2020/08/03. - írta: SDSYS

Az SDSYS hónapok óta azon dolgozik, hogy a NAV-tól kapott XML adatokat ne csak lekérje, hanem az adatok segítségével olyan plusz funkciókkal lásson el könyvelő programok és ERP rendszereket, amelyektől a könyvelés folyamata gyorsabb, hatékonyabb és pontosabb lesz. 

De nézzük meg, hogy hol állunk most 2020. augusztus 1-én, a kötelező adatszolgáltatás tesztidőszakának első hófordulóján. 

sdsys-e-szamla_tukrozve.png

Egy számlát a NAV rendszeréből úgy kell letölteni, hogy előbb le kell kérni számlakivonatot egy adott időszakra.
Itt két féle időszak adható meg az egyik a számla kiállítás dátuma szerint, a másik a számla feltöltésének dátuma szerint időszakra lekérhető kivonat. A tapasztalat sajnos az, hogy a kivonat lekérdezés a számla kiállítás dátumra folyamatosan jól működik, ezzel szemben a feltöltés dátuma szerinti dátumra a kérések 2020.06.30-ig rendben vannak, de 07.01 után hol jó, hol nem jó. Tesztet végeztünk, és napokra kértük le 2020.07.01 - 2020.07.28-ig. Ezt többször megtettük, és mindig ugyan arra a napra 404-es hibával tért vissza. A jelenséget megírtuk a helpdesk-nek. Jelenleg arról van tudomásunk, hogy nem a mi bejelentésünk az egyedüli ebben a tárgyban - mondja Csiba András, az SDSYS vezérigazgatója és szakmai vezetője.

Beszéltünk fejlesztő partnereinkkel, akik használják a modellt, de csak az issue date alapján kérnek le és mindig utólag a teljes hónapot. Így jól működik a rendszer és biztosan nem marad ki semmi. Ennek a módszernek sok hátránya van, de működik.

Az issue date csak napra keres, tehát ha délben töltenek le egy napot, akkor amit ezután töltenek fel a következő napon kimarad, de a napra kérés miatt legfeljebb az előző napot szabad lekérni. Még így is lehet benne kimaradt számla. Legyen egy számla kibocsátás dátuma 3-a feltöltés 5-én. Ha minden nap lekérjük az előző napot, akkor 4.-én kérjük a 3-át, nincs ott. 5-én kérjük a 4-ét nincs ott, még nincs is feltöltve. 6-án kérjük le az 5-ét, de issue szerint az 3-án van. Ha meg mindig teljes előző hosszú időszakot töltünk le, akkor meg egy rakás számlát sokszor fog a rendszer letölteni.
Ezért csináltuk meg úgy az SDSYS rendszerét eredetileg úgy, hogy upload dátumra - az percre, másodpercre működjön - mert ez a megoldás nagyon "energia" takarékos, hiszen minden xml-t csak egyszer tölt le, és nem tud kihagyni egyet sem.

A szolgáltatásaink természetesen most már mindkét módon lekérik az adatokat, de amint a NAV oldalon ki lesz javítva az upload date mód onnantól kezdve az SDSYS rendszerei elkezdhetik 100%-ban használni a sokkal pontosabban működő feltöltés dátum alapú adatlekérést. Ezzel a pontos rendszerrel automatizáljuk a számla feldolgozást, aminek segítségével hatékonyabb és gördülékenyebb lesz az SDSYS rendszert használó könyvelők munkája. 

Szólj hozzá!

Hogyan segíthet a számlák feldolgozásban a NAV kötelező adatszolgáltatása 2020. július 1. után?

2020/06/05. - írta: SDSYS

Nézzük, hogy mi változik július 1. után?

Minden belföldi adóalanynak által kiállított számlát összeghatár nélkül kötelező lesz feltölteni a NAV-ba áfa értéktől függetlenül – így az áfamenteseket is (természetesen lesz pár kivétel, mint mindig). 

Emellett a kézi számla adatait is fel kell tölteni a NAV rendszerébe, amire a kiállítást követően 4 nap áll rendelkezésre. Megváltoznak az ellenőrzési algoritmusok is és ezért is fontos, hogy a számla adatai felkerüljenek.

A NAV is szolgáltat adatot visszafelé a vállalkozások felé, így a cégek részére kiállított szállítói számlák kép nélkül gyorsan elérhetővé válnak. Ezek az XML-ek nem tartalmaznak majd minden adatot, bár lesznek olyanok, amelyekhez a számlák képére is szükségünk lesz.

Hogy tudjuk ezt előnyünkre fordítani?

Július 1. után a szállítói számlák tételes adatrögzítését a NAV adat szinten a rendelkezésünkre bocsátja, de ekkor még szükségünk lesz a számla képi adatára is. Ez egy jó ellenőrzési pont, hogy eldöntsük, hogy:
Befogadható-e a számla?

Tartozik hozzá megrendelő?
Valóban cégünk vásárolta az adott terméket, szolgáltatást?

Ha az adat és kép egyszerre rendelkezésünkre áll akkor lehetünk képesek a szállítói számlák teljesen automatikus rögzítésére és könyvelésére.

De hogyan?


Ha kiállítanak cégünk részére egy számlát, akkor azt egyből fel kell tölteni a NAV-hoz. Ezeknek a szállítói számláknak az adatait könyvelésünk le tudja kérni manuálisan, de a számla képek mozgatása, manuális összekapcsolása, számlánként még mindig időigényes és embert kívánó feladat marad.

Az SDSYS NAVCOM 2.0 rendszere ezzel szemben kiváltja a manuális letöltés folyamatát és a számlakép feltöltését követően egyből összekapcsolja a képet és a NAV-tól kapott XML adatott. Így a belföldi szállítói számlák adatrögzítése megszűnik.

Ezzel a megoldással 99,99% pontosságot érhetünk el, ami sokkal nagyobb, mint amit az OCR feldolgozók tudnak biztosítani.

Költséget tudunk vele megtakarítani, hiszen nincs szükség új szoftverekre és munkaidőt is spórolunk vele. Így nem jár bevezetési kellemetlenség, hiszen ez egy háttér rendszer, ami bármely rendszerrel képes együttműködni, így minden a megszokott rendszerekben zajlik tovább. 

Ha többet szeretnél megtudni az SDSYS megoldásáról látogass el oldalunkra: www.navcom.hu

Szólj hozzá!

Az élet nélküled - óda az irodai nyomtatóhoz

2020/05/27. - írta: SDSYS

2020.01.01.
A nap, ami az SDSYS életében komoly mérföldkő. Kihúztuk a nyomtatót.
Téged, te mindig halkan zümmögő, tökéletesen láthatatlan lézer fénnyel, digitális térben létező science fiction-öket kézzelfogható, kissé langyos és kellemesen szagos valódi dokumentumokká varázsoló gépszörnyeteget. 

A képzeletet váltottad valósággá. 

Irodánk működése radikálisan megváltozott, amikor a nyomtatót nem csak kihúztuk, de költözéskor nem is vittük magunkkal. A home office-ra való átállásig  eltelt 2 hónapban, és azóta is büszkén mondhatjuk, túléltünk. Túlélték a kollégák, és csodák csodájára, túlélte a cég is. Mégis hogyan?

printers-344016_1920.jpg

Nehezen. Nem miattunk, inkább a minket körülvevő világ miatt. Hiszen az SDSYS abszolút digitális, érintésmentes, tiszta adat-adat kommunikációt valósít meg - mint szolgáltatás. De mi történik, ha a vizes ballonos rendelést csak papíron aláírt szerződéssel lehet leadni? Hogy lesz kávéfőzőnk, ha a licensz szerződést csak eredeti, aláírt pecsételt dokumentumként fogadja be a distributor? Hogyan kezeljük, hogy a .pdf aláírást még a saját kollégáink közül sem látja mindenki, mert Adobe Reader kéne hozzá…. ?

Megállapodtunk a partnerekkel és beszállítókkal, amennyiben semmiképp nem fogadják be az amúgy teljes értékű, 100%-ban jogilag elfogadott és hiteles digitális aláírást, legyenek kedvesek kinyomtatni, elhozni személyesen az irodánkba, ott megvárni míg aláírjuk és beszkenneljük, és elvihetik az eredeti papírt. Így ugyan keletkezett papír, de legalább csak 1 példány. 

Valamint természetesen kerestük a megoldásokat. Folyton és fáradhatatlanul. Így találtunk rá a TrustChain -re, ahol dokumentumokat és szerződéseket telefonon írhatunk alá minősített e-aláírásunkkal, ami a saját kezű aláírással azonos joghatású. Pár kattintás, és június végéig még ingyenes is. Milyen kényelmes megoldás volt a karantén idején, amikor nem csak a partnereink nem jöttek az irodánkba, de még mi sem… Show must go on! És így mehet is, mi folytatjuk ezt az utat, a gyors, egyszerű, digitális megoldásokkal. Bízunk a technológiában.

Te drága, kedves, színesben aláírást és színházjegyeket nyomtató gyönyörűség. Meg kell válnunk, és hiányod -fájdalom- elhanyagolható. Szomorúan kellett ráeszmélnünk, a szkenner sokkal jobb barátunk. Pedig ő is nélkülözhető.

Ti hogy oldottátok meg az aláírásokat?

 

Szólj hozzá!

Hiteles E-számlának tekinthető-e a PDF formátumú számla? 

2020/05/18. - írta: SDSYS

Mit tehet egy cég ha szeretné a számláit 100%-os elektronikusan kezelni? Milyen feltételeknek kell megfelelni, hogy hiteles és törvényes is legyen?

Mit is jelent az, hogy E-számla?
Elektronikus számlának tekinthető egy számla (számviteli dokumentum) ha elektronikusan lett kiállítva, elektronikusan lett továbbítva és elektronikusan lett befogadva. Azaz a pdf formátumba konvertált számla nem feltétlenül minősül E-számlának, azt papír-alapú számlának kell tekinteni. Ha nem lesz belőle E-számla, akkor minden esetben szükséges a nyomtatása. Csak ebben az esetben alkalmas a számla adóigazgatási eljárásban részt venni, valamint a számlát a törvényben meghatározott ideig papír számlaként kell őrizni. 

De akkor hogyan valósulhat meg a teljesen elektronikus számlázás?

accounting-761599_1920.jpg
Ma 2020-ban már mindenhol teret hódít a digitalizáció, de néha jogszabályi vagy egyéb buktatók is állhatnak a modern és egyszerű megoldások útjába. Az elmúlt pár hónapoban a fennálló járványügyi helyzet miatt kifejezetten előtérbe kerültek ezek a hatékony és biztonságos megoldások. 

Hiszen ezek már régóta elérhetőek, méghozzá egyszerűbben, mint az sokan elképzelik. 

Létezik egy zárt rendszer, amely lehetővé teszi, hogy bármely számlázó program/ERP program tudjon elektronikus számlát készíteni és továbbítani. Ennek használatával számlázáskor - ami a szokásos ERP vagy számlázóba történik - a számla papír alapú nyomtatása helyett automatikusan egy PDF-be ágyazott, NAV által előírt formátumú XML fájl jön létre. A számla adattartalmát tartalmazó XML azonban nem kötelező eleme az elektronikus számlának, ez is elhagyható. Ezt a fájlt az E-számla szolgáltatója elektronikus úton fogadja és digitális aláírással és időbélyeggel hitelesíti. Ezt követően a vevő által előzetesen meghatározott e-mail címre kerül kiküldésre egy hivatkozás, melyen keresztül letölthető az elektronikus számla.

A számla képe és az adatai is titkosításra kerültek a rendszerben és csak a címzett tudja elolvasni. A címzett e-mailben és/vagy portálon keresztül letöltheti a számla kepét és annak XML adatait és a letöltés tényét is időbélyeggel látja el a rendszer. 

A folyamatnak köszönhetően az E-számla gyors, biztonságos, visszaigazolható és visszakereshető formában kerül  címzetthez, vagy címzettekhez. 

Az E-számla hitelesítő elektronikus aláírást tartalmaz, így nincs szükség a nyomtatására, így csökkennek a nyomtatási, papír és postai költségek és felszabadul a számlák nyomtatására, borítékolására, levelek feladására fordított munkaidő is. Fizikai tárolóterületre sem lesz szükség, hiszen az E-számlák tárolása és megőrzése elektronikusan történik. 

A megoldás nem csupán az elektronikus számlázást teszi lehetővé, hanem az így kiállított számlák a fogadó oldalon azonnal feldolgozhatóvá válnak, és nincs szükség a számlaképről történőmanuális adatrögzítésre.

Reméljük, hogy a járvány elmúltával ez a folyamat nem áll meg és egyre több cég él a lehetőséggel, beépíti és fejleszti majd az elektronikus számla megoldásokat.

Ha érdklődik e-számla megoldásunk iránt akkor kattintson ide.

Szólj hozzá!

A Home Office nem digitális transzformáció

2020/04/22. - írta: SDSYS

Az üzleti világ fele egyik pillanatról a másikra home office munkavégzésre váltott. Pénteken még az irodában nyakkendőben, hétfőn már az otthoni “sufnituning” íróasztalnál donáldkacsázva vezette le a cégvezető a szokásos hétindító megbeszélést. A már korábban is -többnyire kényszerből és esetlenül- használt digitális platformokat mindenki beizzította, elővette a Teamst, a Hangoutsot, a Zoomot, vagy talán még a Skype-ot is a csapat. A cégben asztali gépről dolgozók most hirtelen az otthoni laptopon lépnek be a levelező rendszerbe, és próbálják figyelmen kívül hagyni a browser Minecraft és Netflix könyvjelzőit.

És ezzel elindult a digitális transzformáció. 

img_6590.PNG

Hiszen tény, hogy alapjaiban változik meg a napi működés. Elvégre milyen fura, hogy nem egy stilizált szobában ülünk egy monitor előtt, hanem a kanapén ülünk a monitor előtt. 

Hiszen tény, hogy a technológia magasabb szintű használata lesz a jellemző, már nem csak  a londoni / chicagói / pekingi kollégákat hívjuk be a szokásos heti retrospektívbe, hanem a csepeli és kalászi kollégák is hangoutson csatlakoznak.

Hiszen tény, hogy már nem csak edm-ekre, hanem facebook kampányokra is költünk.

Vagy várjunk csak? Mi is változott?

Attól, hogy otthonról dolgozunk, még nem történt meg a digitális átállás. Viszont kezd fájni, ahol eddig nem fájt.

Hogyan éljünk nyomtató nélkül? Kimehet egy ajánlat, ha a team vezető nem írta alá? Most hogy írná alá? Hisz vírus van, megérti mindenki. Mindenki ezzel szembesül.

Vagy mégsem? A digitális térben történő üzletelés már sokaknak nem újdonság, és egyáltalán nem kihívás. Az aláírások kezelése, a digitális adatkezelés mindenki számára elérhető technológiák. A videochat etikettje, a meetingek online térbe helyezése és azok külön szabályai megismerhető és elsajátítható skillek.

Akik most rálépnek a digitális gondolkodás útjára, már nem fognak letérni róla. A helyhez kötött, fizikai valóhoz (pecsét, aláírás) ragaszkodó üzletelés többé nem létszükséglet - és talán már nem is igény. A személyes találkozás formálódik, a networking és emberi kapcsolat kialakítása felértékelődik. 

Itt az idő, hogy digitálisan gondolkodjunk. Ha egy millanial kézbe vesz egy Nokia 3410-et, felkiált: “Jé, gombok!”.
Itt az idő, hogy 2021 januárjában mi kiáltsunk fel egy ‘oldschool’ irodában: “Jé, nyomtató!”

Szólj hozzá!

Előrelátás

2020/04/15. - írta: SDSYS

A kezdeti sokk után még mindig nem látjuk a végét, így érdemes - egy jó hosszú pillantást vetni az idei tervekre. 

1. Készüljünk előre 
Mik voltak a tervek második negyedévre, milyen százalékban érhető el? Mi hagyható el? 
Látjuk az éves zárásokat. Vajon azt is, mi várható utána? Fel vagyunk készülve a kevesebb számlára?
Fel vagyunk készülve július 1-re?

2. Egy hónapja 2 hetekben gondolkodunk. Akkor most megint csak 2 hétre készülünk? 
Tudjuk, hogy nem. A legpozitívabb vélemények is a nyarat közepét emlegetik, de a reálisabbak őszi visszaállásra terveznek. 

hourglass-620397_1280.jpg

3. Még 3 hónapra készülünk? Azaz szeptemberig így maradnak a dolgok?
Teljes digitális átállás szükséges! Az olyan gyakran hallott frázisok, mint ‘show must go on’ és ‘business as usual’ most tudják csak megmutatni igazi erejüket. 

  • Hogyan írjon alá 3 vezető egy dokumentumot? (Trustchain)
  • Hogyan szkenneljünk anyagokat? (CamScanner / Scanner App)
  • Milyen ingyenes chat / konferenciahívás felületet használjak? (Slack / Zoom / hangouts)
  • Az üzletmenet folytonosságát hogyan tudom garantálni?
  • Hogyan tartsam meg ügyfeleimet / elérhetek most újakat?

4. Mi az, amire sosincs idő?
Ne csak az otthoni dolgokat lássuk (hűtő leengedése is fontos, de van, amit várakozás közben tudunk csinálni) - admin feladatok, rendszerezés, online kurzusok, sablon szerződések, …… 

Folytassátok a sort! Ti miben akartok fejlődni most?



Szólj hozzá!

Mostantól minden számla automatikusan könyvelésre kerül? 

2020/04/02. - írta: SDSYS

Az Online Számla 2.0 adatszolgáltatás lehetővé teszi, hogy a könyvelők automatikusan hozzáférjenek a szállítói számlákhoz egy digitális XML formátumban.

Ez azt jelentheti, hogy anélkül is el lehet kezdeni könyvelni, hogy a könyvelő bármilyen adatot elkérne ügyfeleitől vagy egyeztetne velük. A kérdés, hogy szükség van-e a vállalkozások jóváhagyására a könyvelés megkezdése előtt, vagy automatikussá válhat a rendszer?

Az eddigi megszokott gyakorlat szerint egy könyvelő akkor kezdhette el könyvelni az őt megbízó cég vagy vállalkozó havi számláit, ha azokat eljuttatták hozzá. Az előző hónap számlái egy csomagban érkeztek meg, amely csomag lehetett digitális (Google Drive, Dropbox vagy email) vagy az évtizedeken át jól bejáratott zacskó is. Ennek - havi áfa bevallás esetén - minden hónap 20-ig kellett megtörténnie. Valljuk be, hogy mindannyian tudjuk, hogy ez sok esetben csak 19-én következett be, így a bevallások nagy része az utolsó pillanatban, kapkodva készült el. 

kelly-sikkema-3-tc_5lrorm-unsplash.jpg

Az új rendszerben várhatóan lesznek olyan számla XML adatok a letöltött csomagban, amelyeket nem az ügyfél vásárlása után állítottak ki vagy amelyeket valamiért nem akkor, abban a formában szeretnének könyveltetni. 

Megoldást erre a problémára az jelent, ha az egész folyamatot elkezdjük egy digitális platformra terelni és egy egységes felületet adunk, ahol a könyvelő és a vállalkozás gyorsan és kényelmesen kommunikálhat egymással. Akár egy kattintással kezelheti, jelezheti a cég illetékes munkatársa, hogy az adott hónapban cégük részére kiállított számlák közül melyiket szeretné befogadni és a számla képi adatát is egyszerűen átküldheti. 

Az SDSYS csatornát épít a programok és használóik között, így segítve átláthatóvá tenni a könyvelés folyamatát.
A megoldás kulcsát az SDSYS a számla képében látja. A kép lesz a jövőben alkalmas arra, hogy egy számlát validáljunk és a könyvelhető státuszba tegyük. Ennek adminisztrációja többféleképpen történhet. Ha az XML adat állománya rendelkezésre áll és megvan a hozzá tartozó számlakép papíron vagy elektronikusan, akkor ezeket az elemeket illeszteni kell egymáshoz. Ezt elvégezheti akár a vállalkozó vagy a könyvelő egy erre alkalmas rendszerben, vagy akár külső szolgáltató is megteheti.

Ezeknek az új eszközöknek a használata nagy előnyt jelent majd elsősorban a projekt-,  turisztikai- és építőipari cégek esetén, akik mindennapos munkájuk során rengeteg projektszámot és pozíciószámot használnak. A technológia már képes lesz ezeket az információkat is könnyen a számlakép mellé tenni és az adatok már párosítva érkezhetnek a könyvelőhöz. 

Szólj hozzá!

A lista - home office kompatibilis munkakörök

2020/03/31. - írta: SDSYS

Alapvetően azt gondoljuk, vannak home office kompatibilis munkakörök - ilyenek a programozás, az UX és a könyvelés is), és vannak abszolút nem home office-ra született munkák, mint az ügyfélszolgálat, a tanítás, a fodrászat és még sorolhatnánk.

De mi történik akkor, ha kicsit újragondoljuk? Biztos így vannak?
Készítsenek a kollégák listát, mely feladataikat tudják otthonról elvégezni, és melyek azok, amelyek irodához kötöttek.

office-620817_1920.jpg

  • Ha 50%-nál több, ami otthonról elvégezhető - legyen! Csináljuk, bízzatok az emberekben! Legyen minden nap digitális napindító -10-15 perc-, amikor mindenki elérhető videochaten, hogy lássátok és halljátok egymást. Ebben a pár percben beszéljetek az aktuális hírekről, kihívásokról, otthoni tanulásról és minden olyan témáról, ami szóba kerülne egy átlagos nap a teakonyhában. Ettől mindenki belerázódik a munkanapba és jobban fognak menni a napi feladatok is. Ilyenkor még donáldkacsázni is megengedett. :) 
  • Ha 50%nál kevesebb feladat végezhető el otthonról, akkor gondoljátok át a munkaköröket. Biztos, hogy minden irodához kötött feladat szükséges? Meg lehet oldani másképp? Esetleg átszervezéssel? Mindig vannak olyan változtatások, amelyek előnyösek lehetnek ebben a helyzetben. Ne féljetek megkeresni ezeket, átgondolni és belevágni! Tudunk ebben segíteni?

A ti cégetekben mik a nem otthonról végezhető feladatok?

Szólj hozzá!

(Ne) beszéljünk a vírusról!

2020/03/25. - írta: SDSYS

Beszéljünk inkább stratégiákról, tervekről, arról amit most tehetsz! 

Digitális átállás VAN: ha sikerül most jó megoldásokat találnod, azokat tudod tovább vinni. Az a jó, ami a TE céged működésének segítség. Gondold végig azokat a folyamatokat, amikben most megoldásra (segítségre) szorulsz, és azok mentén keress digitális válaszokat.

Ha nem találsz jó megoldásokat, nyűg lesz, most túlélsz, és nyáron majd vissza fogsz térni a “régi” rendszerre, a régi szokásokhoz. 

De ne feledd, aki marad a most talált és bevált digitális megoldásoknál, ő már ugrott egyet és sokkal előrébb lesz. Például Magyarország teljesen - kihagyta a pénzforgalmi csekkek korát és készpénzről egyből bankkártyára váltott. 

És mire számíthatunk ezután? 

climate-change-1325882_1920.jpg

  • 1-2. hétig biztosan káosz lesz. Ilyenkor nincs más, csak a káosz kezelése adhoc megoldásokkal.
  • A 3. héttől jöhet majd a megnyugvás időszaka, amikor a káoszban bevált eszközök használata már napi szinten megy, készségszinten elsajátították a kollégák, de a kényszerből használt, nem a cég működését leginkább segítő eszközök detektálása még nem történt meg.
  • Egy hónap után, körülbelül a 4-7. héttől jön a Business as usual, amikor a jól bevált és hasznos eszközöket már örömmel használjuk, ami pedig nehézkes, arra azt mondjuk - majd ha minden visszaáll a régi kerékvágásba, kiiktatjuk VAGY aki maradni akar a digitális úton, keres jobb megoldást.
  • A második, harmadik hónapban, azaz a 8-12. héten pedig reményeink szerint visszatérünk a valóságba, de erről beszélünk majd akkor! :) 

És te átálltál már? :)

 

Szólj hozzá!

Hatalmas lehetőség előtt állnak a könyvelők

2020/03/25. - írta: SDSYS

Sokan még nem is sejtik, de nemsokára már nem kell a Magyarországon kiállított és a vállalkozó által befogadott számlákat kézzel vagy bármilyen más eszközzel (szkennelés, OCR, stb.) rögzíteni, kiértékelni.

Ez azonban nem lesz automatikusan elérhető minden könyvelő számára. A jó hír, hogy most még elegendő idő van ahhoz, hogy könyvviteli szakemberek tájékozódjanak, átgondolják a folyamataikat és lépéseket tegyenek.

A NAV tegnap közzétette, hogy a 2020. április 1-jei határidő helyett csak 2020. július 1-től válik kötelezővé a NAV Online Számla 2.0 (továbbiakban: NAV 2.0) használata, de a már 2020. február 27-től már használható éles környezetben, párhuzamosan az 1.1 verzióval. Így az átálláshoz a feltételek az Online Számla rendszer oldalán már adottak.

time-731110_1280.jpg

Július 1-től kezdve a belföldi-belföldi számlák a NAV felületéről elérhetőek és letölthetőek lesznek kizárólag digitális, XML formátumban. Ebben a struktúrában a kiállított számlák adatai képi információ nélkül egyenként, vagy akár tömegesen elérhetővé válnak az erre felkészített programok számára.

Mivel a számlák képi adatára továbbra is szükség van - a számviteli törvény értelmében igaz az állítás, hogy könyvelni csak eredeti számla birtokában lehet - ezzel nem szűnik meg a számlák vállalkozás és könyvelő közötti csomagban történő átadása és azok rögzítése. A csomag jelenthet elektronikus gyűjtőhelyet (Goggle Drive, Dropbox, email) vagy akár a jól ismert zacskót is. Erre a rosszul szervezett folyamatra megoldást nyújt, ha kihasználjuk a NAV Online Számla 2.0 változásait és emellett felkészítjük számlázó és könyvelő programunkat is. 

Ma már létezik olyan technológia, amellyel beruházás nélkül örökre száműzni lehet a belföldi számlák manuális nyomtatását és szkennelését. Szoftvercégek vezető közös erővel dolgoznak a rendszerek összehangolásán.
A következő hónapokban online kurzus formájában elérhetőek lesznek olyan előadások, ahol szakmai szervezetek képviselői, adó- és NAV tanácsadók is segítik majd a könyvelőket kiigazodni az új lehetőségek között, és igyekeznek minden kérdésükre válaszolni.


Az SDSYS Navcom 2.0 megoldásáról további információ a www.navcom.hu oldalon olvasható. 

Szólj hozzá!