Jön az ügyfél / kolléga, hozza a kézi számlát, a tankolás számlát, a kinyomtatott .pdf-et a külföldi szállásáról, közben mások e-mailben küldenek számlákat, vagy feltöltik a közös rendszerbe. Aztán beüt a krach.
Sokan sok tanácsot adnak, mit tegyünk, mit tehetünk ebben a helyzetben. Ami fontos, ideje átgondolni, sorra venni, hogyan működtünk eddig és hogyan fogunk mostantól nap mint nap.
A könyvelés szerencsére az a terület, ami 100%-ban digitalizálható, mivel ma már minden eszköz adott hozzá. Visszaesésre mindenhol számítunk a gazdaságban, de megfelelő rendszerekkel és felkészülten könyvelni otthonról is lehet. Mit javaslunk?
Adunk néhány tippet mi ahhoz, hogy minden a leghatékonyabban menjen.
1. Hagyd a postát!
Ki tudja, hány emberi kézen megy át az a boríték, ami aztán az asztalodon landol. Hacsak nincs csírátlanító és üzemi fertőtlenítő a nappalidban, engedd el.
2. Kérj mindent digitálisan!
- Ami .pdf alapú számla, azzal nincs dolog, csak el kell jutnia hozzád. Használj ingyenes felületeket. Kérheted az ügyfeleid, hogy e-mailben küldjék, vagy alakítsatok ki egy közös Google Drive felületet, vagy töltsék fel az ügyfeleid a számlákat az SDSYS ügyfélkapu rendszerébe (ennek könnyebbsége, hogy ha a könyvelőprogramod támogatja, automatikusan be is kerül oda a számlakép).
- A kézi számlákat elég befotózni! Nem kell szkenner! Tucatnyi szkenner app van iOS és Android is, használja nyugodtan az ügyfeled azt, amelyik szimpatikus és kényelmes.
- Kommunikálj többet az ügyfeleiddel! Beszéljetek telefonon, chat felületen (viber, hangouts chat - fizetős!, slack az üzleti kommunikációra, webes és letölthető alkalmazásban is elérhetőek), hogy tudjátok ezt a helyzetet közösen nem csak túlélni, de jól túlélni.
3. Rendszerezz!
- Kezdd el készség szinten elsajátítani a most kényszerből használt digitális megoldásokat. Ismerjétek meg a közös rendszerekben rejlő lehetőségeket: Drive-on és Trelloban real time tudtok közösen dolgozni, szerkeszteni dokumentumokat, feladatokat kiosztani/elosztani.
- Kezdjétek el managelni a feladatokat: Trelloban emberekhez / projektek szerint tudjátok rendszerezni a feladatokat, belinkelve a közösen szerkesztett Drive dokumentumokat. Amit eddig meg tudtatok beszélni egy “irodán átkiabálással” vagy a teakonyhában amíg a kávé készült, most online kell megoldani.
- Készíts rendszert, a jövőben (jövő ilyenkor) hogyan és miként lehet ez a segítségedre az évzáráskor.
4. Dolgozz előre. Készülj előre!
Aki lemarad, kimarad. Tranzakciós könyvelő vs Pénzügyi tanácsadó. Melyik leszel te szeptembertől?